måndag 26 november 2012

Yogasockor



En nyhet, för mig iaf, på sockfronten (och det är ju alltid kul med något nytt) är yogasockor! Dessa är stickade enligt ett mönster av novita (som du hittar här) - jag har för en gångs skull följt mönstret till punkt och pricka, så pass att jag t.o.m. använt mig av samma färg som föreslås, inte bara samma garn (dvs Novita Nalle).  En försmak av sockorna har ni dessutom fått i tidigare inlägg....

Nu är det så att jag inte brukar syssla med yoga. Jag föredrar motion med mera fart i för det mesta - om det inte räknas när jag ser på tv med fötterna bakom nacken (typ)? Men, yogasockor är också praktiskt i skor, eftersom hälen och tårna är "borta" ryms de bättre in, medan det fortfarande ser ut som om man har "hela" sockor på. Eller praktiskt att ha hemma om man bara är lite småfrusen. Så jag ser nog flera par yogasockor i min framtid. :)

Inga kommentarer: